Agnes Film & Television är ett produktionsbolag baserat i Malmö. Vi producerar TV, dokumentär och webbfilm och samarbetar med stora nyhetsbyrårer som TT och Scanpix. Agnesfilm producerar även beställningsfilm för företag, myndigheter och organisationer. Agnesfilm har även ett dotterbolag som erbjuder live-streaming - FrogEye.

www.agnesfilm.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Anagram Produktion är ett Lundabaserat företag som startades 2001 av komikerna Anders Jansson och Johan Wester. 2006 anslöt Martin Persson som delägare, VD och producent. Förutom tv-serier som HippHipp!, Itzhaks Julevangelium och Gynekologen i Askim, båda för SVT, producerar Anagram även långfilmen om Morgan Pålsson – Världsreporter.

www.anagram.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Auto Images AB är produktionsbolaget bakom Rolling Like a Stone, Om jag vänder mig om, Vägen tillbaka - Blådårar 2 och ett tiotal andra filmer för tv, bio och dvd. Bolaget har sitt kontor på Monbijougatan på Möllevången i Malmö sedan hösten 2006. Auto Images ägs och drivs av Magnus Gertten och Lennart Ström.

www.autoimages.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Chinema Film Sweden producerar långfilm, tv-drama, tv-serier, korfilmer och dokumentärer. Chinema Film Sweden samarbetar med de mest intressanta regissörerna i Europa och gör film för den internationella marknaden liksom för festivalerna. Producenten China Åhlander är internationellt prisbelönt och medlem i både ACEs och EAVEs nätverk.

www.chinema.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––--------

Dansk Skalle är Martin och Emil. Vi regisserar och producerar oberoende lång- och kortfilm för bio. Filmer som kommer från hjärtat och träffar dig i huvudet som en dropkick.

www.danskskalle.se
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––--------

Eiffeline Productions

www.eiffeline.com
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Forsfilm producerar dokumentärfilm och beställningsfilm sedan 2005. Ägaren Malin Fors verkar även som producent och produktionsledare för andra produktionsbolag inom såväl dokumentärfilm som spelfilm. Fors har producerat dokumentärfilmer såsom En värld av Kalk (prisad på bla Nordisk Panorama och Japan Wildlife Festival), Strippan, och Rosa drömmar svarta hål (även regi). Fors har varit engagerad i filmer såsom Eskil och Trinidad samt tv-serien Bron II.

www.forsfilm.se

Good World AB

www.good.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

MINT är ett produktionsbolag med fokus på berättelser för barn och
unga. MINT utvecklar och producerar tv, film, dokumentärer och
events. Våra kunder är verksamma såväl i den offentliga sektor som
i näringslivet. Vår styrka är lång erfarenhet av att arbeta med dramaoch
filmproduktion samt med berättelser för olika plattformer som
inkluderar rörlig media.

www.mint-ab.se

Nordic AV Production

www.filmi.se

Nordic Factory

www.nordicfactoryfilm.com

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

One Tired Brother Productions AB drivs av producenten Malin Holmberg-Karim och regissören Othman Karim sedan 1997 med målsättning att skildra "den lille mannen" och hans kamp för överlevnad i en ständigt föränderlig värld. Vi utvecklar och producerar fiktions och dokumentärfilm för television och biografdistribution.

www.onetiredbrother.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

PennFilm Studio AB startade 1967.
Producerar animerad film för bio och television.
Senaste biofilm: Lilla Spöket Laban.

www.pennfilm.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Primodrom är ett Malmöbaserat filmbolag, grundat 2011.

www.primodrom.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

PreAmp är ett produktionsbolag som fokuserar på att skapa egna karaktärsdrivna dokumentärer och barnprogram samt samproducerar även fiktion. Vi har genom åren producerat, regisserat, samproducerat filmer så som Josie & Nani, (Babyloonz TV), Something To Live For (Tingsek), Maria och Skuggan (WG-film), LFO (PingPongFilm), Sarah Dawn Finer Seeking Sally Bowles (SVT) m.fl. Preamp ägs och drivs sedan 2007 av Fredric Ollerstam.

www.preamp.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Sluggerfilm AB gör tecknad film i alla möjliga former. Tyngdpunkten ligger på klassisk handtecknad animation, oftast till TV serier och filmer för biograf.
Stor erfarenhet av internationella samproduktioner.

www.sluggerfilm.com

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Solid Entertainment är baserat i Malmö sedan 1996. Vi (sam-)producerar allt från corporate- och reklamfilm till dokumentärer och långfilm. Genom Solid Cine Rental hyr vi också ut kameror, optik, ljus- och passareutrustning.

www.solidentertainment.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

TV, reklam, spelfilm, beställningsfilm – sedan vår start 2003 har vi producerat i stort sett all typ av rörlig bild som visas på alla storlekar av skärmar.
Förutom produktion, har vi även en omfattande postproduktionsverksamhet som täcker områden som: Redigering, ljud, color grading, effektarbete samt utkörning av dubbar och mastrar.

www.waycreative.se

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

WG Film producerar högkvalitativ dokumentärfilm för tv och bio. Våra tidigare produktioner var ofta lokala berättelser med global relevans, men med tiden har filmerna blivit mer internationella och WG Film har utvecklats till att bli ett av de mer framgångsrika bolagen inom karaktärsdriven dokumentärfilm både i Sverige och internationellt. Filmer i urval: Maria and her shadow, Big Boys Gone Bananas!*, Love Always Carolyn, BANANAS!*, Burma VJ (samproduktion, Magic Hour Films).

www.wgfilm.se